עובדים ומנהלים נמצאים באופן טבעי במציאות המייצרת קונפליקטים. זהו תהליך שיש בו גם יתרונות, אבל אם הוא לא מנוהל הוא יכול להתפתח לכיוונים לא רצויים, לפגוע בעובדים ולייצר נזק לחברה.
קיים שלב שהקונפליקט גדול מספיק בכדי שנבחין בו וקטן דיו בכדי שננהל אותו בהצלחה, אך עדיין קיימת נטייה להדחיק את הקונפליקט מתוך תקווה ש"יפתר בעצמו", או מתוך חוסר ידע וניסיון בכלים המאפשרים התמודדות עם מצב זה. חוסר טיפול מייצר בדרך כלל החמרה בין הצדדים המעורבים והמחיר כבד :
• ירידה במוטיבציה
• מחנאות
• קבלת החלטות שגויה
• פגיעה בשביעות רצון ובביצועים
• עזיבה של עובדים טובים
גישור הוא תהליך המייצר דיאלוג בין הצדדים המעורבים. בתהליך זה דנים בסוגיות שבמחלוקת, כאשר הופכים את המשוואה ממצב שבו אחד נגד השני – למצב שבו שניים נגד הבעיה. כך ניתן לפתור חילוקי דעות שנראים בתחילה כבלתי פתירים.
באמצעות לימוד כלים מעשיים ומיומנויות גישוריות ניתן לנהל בצורה יעילה את אתגר יחסי העבודה בחברות. באמצעות שילוב שיטות וכלי גישור בתהליכי הניהול השוטפים בארגון, החברה שלכם יכולה ליצור סביבת עבודה הרמונית יותר, לשפר את שביעות רצון העובדים לעודד יצירתיות ולהגביר את היעילות. אימוץ גישה זו תסייע לארגון שלכם להתמודד טוב יותר עם האתגרים הדינמיים של שוק העבודה המודרני ולבנות יחסי עבודה יציבים ופוריים לטווח ארוך.
התרבות בעולם העבודה הינה דינמית ומאופיינת במורכבות הולכת וגוברת ביחסי העבודה. בעידן של שינויים מהירים, גלובליזציה ודרישות תחרותיות, ארגונים נדרשים לנווט במערכת יחסים מורכבת בין הנהלה, משאבי אנוש, עובדים ובעלי עניין נוספים. מערכת יחסים זו כוללת היבטים רבים, החל מתנאי העסקה, דרך תקשורת פנים-ארגונית ועד לתרבות ארגונית ואווירת עבודה.
אתגרים ומורכבויות לדוגמא ביחסי עבודה:
מורכבויות אלו משפיעות באופן ישיר על תפקוד הארגון ורווחת העובדים. יחסי עבודה מתוחים עלולים להוביל לירידה בפריון העבודה, פגיעה במוטיבציה, עלייה בהיעדרויות ותחלופת עובדים גבוהה. מנגד, כאשר יחסי העבודה מנוהלים באופן מיטבי, נוצרת סביבת עבודה חיובית המעודדת יצירתיות, מחויבות ארגונית ושיתופי פעולה, המובילים לשיפור בביצועים העסקיים ובשביעות הרצון של העובדים והלקוחות.
אל תתעלמו מאתגרים אלו. יש פתרון !
גישור הינו תהליך המיועד ליישוב סכסוכים בדרך של דיאלוג ומשא ומתן והוא בעל יתרונות רבים.
הגישור כולל מגוון רחב של כלים, כגון – זיהוי אינטרסים, תקשורת והקשבה, שאילת שאלות, הפרדת האיש מהאישיו ועוד...
הערך המוסף של שימוש בכלי הגישור בחברות וארגונים:
בניגוד להליכים חד צדדים, כלי הגישור מוכוון לשמירה על יחסים ארוכי טווח, דבר חיוני בסביבת העבודה.
במציאות הזו – כישורי גישור הם יתרון תחרותי למנהלים.
כשמנהלים ואנשי משאבי אנוש יודעים לזהות סכסוך בתחילתו ולטפל בו בצורה בונה –
נחסכים זמן, אנרגיה ועלויות. בנוסף נבנית תרבות ארגונית של דיאלוג.
סדנאות הגישור יעצימו את המנהלים בכל הרמות ויספקו להם את הכלים והידע המעשי הדרושים לניהול משא ומתן יעיל, לפתרון סכסוכים בתוך הצוות ולמניעת התרחשותם. באמצעות גישור, המנהלים ישפרו את מערכות היחסים במקום העבודה ויגדילו את התוצאות העסקיות של הארגון.
במסגרת הסדנאות תקבלו כלים מגוונים הכוללים:
מלאו פרטים ובואו נתחיל!